Voor 2023 hebben wij geen contract afgesloten met de zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid Klik hier voor meer informatie.

Klachten aan uw houdings- en bewegingsapparaat?

Onze fysiotherapeut kan voorstellen u te behandelen met Dry Needling. Deze uit Canada afkomstige techniek wordt al jaren toegepast in de reguliere fysiotherapie en is ook in de topsport niet meer weg te denken. Dry Needling neemt de spierverharding weg door die aan te prikken met een speciaal dun naaldje. Dry Needling is een andere techniek dan acupunctuur.

Dry Needling is een innovatieve behandeling van pijnlijke spieren

Frank Hövels analyseert eerst uw klacht en zoekt naar verhardingen in uw pijnlijke spieren. Die kunnen zijn ontstaan door een acuut moment of door een langdurige verkeerde houding. Door het aanprikken van een verharding ontspant de spier zich. U krijgt mogelijk oefeningen mee naar huis om de beweeglijkheid die met de behandeling is ontstaan vast te houden. Zo nodig wordt deze behandeling enkele keren herhaald.

Dry Needling helpt ook bij hoofdpijnklachten en kaakproblematiek.

Een Dry Needling behandeling hoort bij een algehele behandeling fysiotherapie. Als uw aanvullende verzekering fysiotherapie dekt, dan vallen de kosten voor Dry Needling bij Fysiotherapie Hövels & Kamp ook onder deze verzekering.

maandag    8.00 - 21.00
dinsdag      8.00 - 21.00