DRY NEEDLING

Klachten aan uw houdings- en bewegingsapparaat?

Dry Needling richt zich op die klachten. Fysiotherapie Hövels en Kamp in Eefde heeft deze behandeling overgenomen uit Canada. Daar wordt het al jaren toegepast in de reguliere fysiotherapie. In de topsport is Dry Needling ook niet meer weg te denken. Met deze behandeling worden de spierverhardingen ontspannen door middel van het gericht prikken met een naald binnen de spier.
Dry Needling werkt direct in op de spieren en is daarom geen acupunctuur. Een spierverharding is een pijnlijke spier die uitstraalt naar een andere plaats.

Dry Needling de nieuwste behandeling tegen pijnlijke spieren

Fysiotherapeut Frank Hövels gaat eerst uw klacht analyseren. Daarna worden uw spieren onderzocht die pijnlijk zijn. Er wordt gezocht naar spierverhardingen, die voelen vaak aan als een plaatselijke verdikking. Vervolgens brengt hij het naaldje bij u in. Daar voelt u niks van. Wanneer de spierverharding wordt aangeprikt dan spant de spier zich kort aan, dat geeft u kortdurend een soort krampgevoel. Door dit herhalen bevordert de fysiotherapeut de bewegingsvrijheid van de spieren.

U krijgt oefeningen mee naar huis om uw beweeglijkheid die is ontstaan ook vast  te houden. Zodat u bij de volgende behandeling weer een stap verder kan zetten. Dit houden we vol totdat u geen spierverharding meer heeft.

Frank Hövels is geschoold via 3 cursussen. Daar heeft hij behandelingen geleerd voor de spieren van arm, been en wervelkolom. Dry Needling helpt ook tegen klachten over hoofdpijn en kaakproblematiek.

Triggerpoint

Een knoop in een spier noemen we een triggerpoint. De fysiotherapeut zoekt naar deze plaatsen, omdat deze de hoofdzaak zijn van uw klachten. Een triggerpoint kan zich uiten in pijn/stijfheid in een spier. Het kan ontstaan door een acuut moment of door een langdurige verkeerde houding.

Een Dry Needling behandeling hoort bij een algehele behandeling fysiotherapie. Als uw aanvullende verzekering fysiotherapie dekt, dan vallen de kosten voor Dry Needling bij Fysiotherapie Hövels en Kamp onder deze verzekering.

Meer informatie vindt u ook op www.dryneedling.nl/

FYSIOTHERAPIE HÖVELS EN KAMP IN HET HART IN EEFDE

Fysiotherapie Hövels en Kamp